6 клас зарубіжна література

15.02.22

Класна робота

Персонажі

  • Дядько Том - негр, спочатку раб сім'ї Шелбі, потім раб Гейлі, потім його господарем стає Сент-Клер, і останній - Саймон Легрі. Головний герой роману. Чесний, добросердий, благочестивий, наглядова, вразлива людина. Реплік Тома в романі не так вже багато, проте всі вони підкреслюють, що Том - глибока особистість. Змінив світогляд багатьох героїв, їх ставлення до рабів. Убитий Саймоном Легрі.

Сім'я Шелбі:

  • Джордж Шелбі - син подружжя Шелбі, молодий господар. У дитинстві був дуже дружний з Томом, вчив його грамоти. Згодом знаходить умираючого Тома, ховає його і відпускає всіх своїх рабів. В силу своєї молодості, Джордж імпульсивний, поривчастий, емоційний.
  • Містер Шелбі - старий господар. Дуже любив і цінував Тома як цінного працівника, але був змушений його продати. Вмирає в кінці розповіді.
  • Місіс Шелбі - господиня. Любить сина і чоловіка, також цінувала Тома і дуже не хотіла, щоб чоловік продав його. Справжня леді, розумниця і красуня.

Сім'я Сен-Клер:

  • Огюстен Сен-Клер - господар. Легковажний, але лояльний і справедливий. Добре поводиться зі своїми слугами. Азартний, легкий на підйом, розумний і дотепний. Часом саркастічен. Мав пристрасть до алкоголю, але згодом, після розмови з Томом, кидає пити. Огюстен рідко навідується до церкви, ніж дуже незадоволена його дружина, Марі. Він пояснює це тим, що йому там нудно, хоча насправді він давно зневірився в Бозі. Купивши Тома, Огюстен багато переглядає в своєму житті - кидає пити, стає більш вдумливим, стриманим. Ненавидить рабство і хоче звільнити всіх своїх рабів. Прислухається до думки Тома, часом радиться з ним. Обожнює свою дочку Єву, дуже страждає, коли вона помирає. Гине від удару ножем.
  • Євангеліна "Єва" Сен-Клер - єдина дочка господарів. Юна, але дуже глибокодумно, розважлива дівчинка. Обожнює всіх слуг, особливо Меммі і Тома. Просить батька, щоб той звільнив їх. Вихована аристократкою, Єва начисто позбавлена ​​егоїзму; за словами її батька, "зло не пристане до Єви". Співчуття, милосердя - це все про неї, Меммі називає її "янголятком". Рано помирає від туберкульозу. Всі сумують і страждають по Єві, від слуг до батька.
  • Марі Сен-Клер - господиня, дружина Огюстена. Егоїстична, показна-релігійна жінка, повна протилежність своєї дочки і чоловікові. Істерична, безладно. Іпохондрик. Постійно на всі скаржиться, не терпить, коли їй суперечать. Піднімає руку на своїх слуг, чого не дозволяє собі Огюстен і тим більше Єва. Після смерті чоловіка і доньки розпродає всіх слуг.
  • Офелія - кузина Огюстена, двоюрідна тітка Єви. Родом з Нової Англії.  Ненавидить рабство, але недолюблює негрів. Строга, дисциплінована жінка. Все робить своїми руками, не вдаючись до допомоги слуг, чим викликає подив і недовіру на Півдні. Цілеспрямована, справедлива леді. Але і їй не чужі співчуття, милосердя. Чесна, пряма. Не любить Марі, обожнювала Єву. Огюстена любить з дитинства, хоч і вважає його легковажним і необов'язковим. Огюстен подарував їй дівчинку - негритянку на ім'я Топсі. Офелія виховує її, відвіз у Вільні Штати і там звільняє її.
  • Альфред Сен-Клер - рідний брат Огюстена, повна йому протилежність. Деспотичний, жорстка людина. Глузливий. Має сина Енріка, схожого на нього самого; той зовсім не схожий на Єву, але дуже її любить.
  • Саймон Легрі

Не відомо, чи образ Легрі мав прототипа серед реальних людині. Після 1870 року була поширена думка, що Стоу використала як прообраз Легрі особу багатого бавовняного й цукрового плантатора Мередіт Калгун, плантація якого була розташована на річці Південна Ред-Рівер на північ від міста Александрія. Однак Калгун був «високо освіченою і вихованою людиною», що не асоціюється з неохайністю й жорстокістю Легрі. Калгун навіть видавав власну газету. Однак наглядачі на плантаціях Калгуна могли відповідати зображеним у романі характеристикам Легрі, використовувати ті ж методи й мати ті ж прагнення[27].Саймон Легрі — жорстокий рабовласник, за походженням із півночі, ім'я якого стало синонімом жадоби. Він основний негативний персонаж роману. Прагне деморалізувати Тома й зламати в ньому християнську віру. Врешті, розлючений незламною вірою раба в бога, він велить зашмагати Тома до смерті. У романі розповідає, що ще молодим він покинув хвору матір і відправився в море, а на її листи з проханням повернутися до неї, щоб вона могла його ще раз побачити перед смертю, не відповідав. Він сексуально експлуатує Кассі,попри її зневагу до нього і має ті ж наміри щодо Еммелін.

______________________________________________________________________



08.02.22

Класная робота
Згідно розкладу уроків
6-Г 10.00
6-Б 11.00
6-А 12.00

 04.02.22

Класна робота

Олена Черненко приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom. Тема: 6-Б заруб.літер Время: 4 февр. 2022 11:00 Киев Подключиться к конференции Zoom https://us04web.zoom.us/j/71636794802?pwd=mu78yukLJWqf1RFQUVhjt9QbS10VI3.1 Идентификатор конференции: 716 3679 4802 Код доступа: 4YzyVW


Характеристика героїв твору

1. Характеристика головного героя — Людини

Перший старатель, кульгавий і хворий, шкандибає і повзе до моря, борючись за життя, поїдаючи сиру рибу та птахів. Він рикає на диких звірів, намагаючись їх відлякати. Людина ця зовні вже не схожа на людину, але в душі продовжує нею залишатися. Жага до життя, тяга до неї не дають йому померти. Незабаром старатель знаходить людські кістки — це все, що залишилося від Білла, на якого напали вовки. Спочатку змученому герою хочеться зловтішно сміятися. Але в ньому прокидається почуття жалю. Він розмірковує, що Білл, здатний кинути його в біді, обгриз би і його кістки. Але сам він вирішує не чинити так. Золото Білла, що розсипали по землі вовки, він теж не бере з собою.

Таким чином, чоловік з жорсткими рудими вусами є протилежністю першого старателя, Білла. На його долю випало багато як фізичних, так і моральних випробувань. Він пережив страшенні муки голоду, страждання від крижаного холоду Аляски, зіткнувся зі зрадою товариша… Але попри все це залишився Людиною та в битві з суворою долею вийшов переможцем.

Щоб перелічити почуття головного героя, показовим буде складання ланцюжку відчуттів головного героя:

змореність ⇒ холод ⇒ туга ⇒ страх ⇒ голод ⇒ біль ⇒ ненависть ⇒ відчай ⇒ виснаженість ⇒ сміливість ⇒ бажання жити ⇒ спокій ⇒ терпіння ⇒ сила волі ⇒ жага до життя.

Як бачимо, коли Людина відчула в собі сміливість, в ланцюжку відчуттів намічається зміна на краще.

Отже, ми можемо зробити висновок, що головному герою притаманні такі риси характеру, як хоробрість, терпіння, упертість, а головне — життєлюбність.

2. Характеристика Білла

Білл є другорядним героєм твору. Він з’являється в оповіданні лише двічі: на початку розповіді та пізніше, але лише побічно. Головний герой натикається на обгризені звірами кістки Білла та згадує товариша.

Таким чином, Білл постає перед читачем класичним зрадником. Він не здатний бути справжнім другом, адже кинув пораненого товариша в біді. Моральний рівень цієї людини гранично низький, він байдужий до чужого горя, не здатний до співчуття і співпереживання. Він покинув товариша, навіть не озирнувшись, без найменших докорів сумління. Єдине, що має для Білла сенс — це золото. Всі його дії та вчинки підпорядковані одному — жадобі наживи.

3. Характеристика Біла від імені головного героя

Мій друг Біл щойно покинув мене. Зараз, у найскрутнішу годину, усвідомлювати це особливо боляче. Душевний біль, який завдав мені друг, гірший за будь-яку фізичну травму або навіть почуття голоду й спраги.

Мені здавалося, ніби Біл є доброю людиною. Як я помилився в ньому! Стільки років прожив, а розбиратися в людях не навчився! Прикро? Не те слово!

Ось Біл йде попереду — жорстокий, байдужий, холодний. Він ще живий, але вчинок, який він скоїв, вже не дозволяє вважати його людиною. Адже що робить нас людьми? Совість, честь, порядність. Як виявляється, у Біла всього цього вже нема…

Д.з. Підготувати доповідь- Описи природи та їхня роль у творі. (записати в зошит)

____________________________________________

 01.02.22

Класна робота

         Джек Лондон (1876-1916). «Жага до життя». Проблеми життя й смерті, дружби й зрадництва у творі.  

Найдорожче у людини – це життя
Воно дається її один раз       

Ми повинні пам’ятати життя людини — то лише мить між минулим і май­бутнім, воно дається нам один раз, і, звичайно, варто прожити його гідно. Якщо ти Людина з великої літери, то зможеш пережити і перемогти всілякі негаразди. Як стверджував Сенека: "Життя цінується не за тривалістю, а за змістом". 


1. З чим у вас асоціюється слово "життя "? Запишить 3-4 речення в зошит


"Жага до життя". Буктрейлер. Для перегляду https://www.youtube.com/watch?v=enKibuRud70

Оповідання «Любов до життя» Джек Лондон написав (1906) року . Це дуже цікаве і повчальне оповідання про Північ, про ненаситну жадо­бу людей до золота, про золоту лихоманку, яка охопила багатьох американців наприкінці XIX ст., після того як у 1896 р. на річці Юкон, що на Алясці, було знайдено золото. Уже через 2 роки на пустельних землях виросло місто Даусон-сіті з 10 тисячами жителів. А всього на Аляску прибуло 25 тисяч золотошукачів.

Автор оповідання теж побував у Клондайку — так називався район пошуків золота. У 1897 році він і його родич ку­пили собі хутряні куртки, взяли все необхідне для суво­рої зими і подалися з щастям. Зима на Алясці завжди морозяна, температу­ра сягає -65°С. Тільки смілива людина витримає такі умови життя.

Джек Лон­дон був сміливцем .

2. Створення робочої схеми.
 Чи можна сказати, що із самого початку героїв Джека Лондона  супро­воджує одне прагнення — вижити? Але щоб вижити, він має бороти­ся й перемагати.

З'ясуємо цей момент і створимо робочу схему

 Складання схеми «Які почуття переживають герої оповіданнь?» В зошит



Герої Д. Лондона  переживають різні почуття, що стосуються його фі­зичного й морального стану, та проявляє позитивні якості характеру.

Герой відчуває змореність від довгої дороги, холод Білої пустелі, тугу від усвідомлення зради товариша, страх самотності, голод, який не вгамовується мізерною «їжею», біль у ногах, розтертих до крові, та замученому тілі, відчай від марних спроб роздобути їжу, виснаженість, що призводить до галюцинацій. Але в ланцюжку відчуттів намічаєть­ся зміна на краще: це сміливість, виявлена підчас зустрічі з ведмедем, усвідомлення нестримного бажання жити, спокій, що змінив страх, терпіння, з яким герой продовжує свій важкий шлях, сила волі у по­єдинку з вовком. «Саме життя в ньому не хотіло загинути і гнало його вперед».

— Про які риси характеру персонажа ми можемо зробити висновки?

 (Сміливість, терпіння, упертість, .життєлюбність)

Д.з. Характеристика героїв твору (письмово)






  28.01.22                                

      Класна робота

 1. Прочитати, проаналізувати   матеріал урока 

                                            2. Записати в зошит (жирне) 

                                                                                                       3. Відповісти на питання  

«Товстий і тонкий». Викриття пристосування , підлабузництва в оповіданнях А.П.Чехова. Діалог як основна форма розкриття сюжету. Майстерність письменнику

Боротьба за людську гідність проти усякого приниження, насильства з юних років стала девізом усього життя письменника

"У людині все повинно бути прекрасним: і обличчя, й одяг, і душа, і думки", — писав А. П. Чехов. Але цього прекрасного і не бачив письменник у тому суспільстві, в якому довелося йому жити. Старе, рабське суспільство калічило людей. Тільки обдаровані, сильні волею люди могли боротися і протистояти цьому рабству. Таким був і А. П. Чехов. Його дуже хвилювало те, що мерзотність звична, що пригнічення і приниження людини стало настільки звичним, що люди просто не помічають його. За це він ненавидів міщанське суспільство, сміявся з нього. 
Творчість письменника дедалі глибше пронизують гумор і сатира, гостріше висміюються різні людські вади. Він ніколи не сміявся з бідності, з людської біди, з людей, які через ті чи інші обставини не змогли піднятися на високу сходинку соціального становища, не змогли прославитися у житті, але нещадно карав підлабузників. 
Людина з психологією раба, здатна на самоприниження, була огидна письменникові.Саме цю тему розкриває він у своєму оповіданні "Товстий і тонкий", де описує зустріч двох друзів дитинства, один із яких був товстим, другий тонким. Проте головне тут не у фізичній особливості двох друзів, а у їх духовних якостях. Зрадівши несподіваній зустрічі на вокзалі, вони, спілкуючись, з'ясовують, чого зумів досягнути в житті кожний із них. Хоча про їх суспільне становище можна було здогадатися за описом кожного з них. "Товстий тільки-но пообідав у ресторані, й губи його лисніли від масла, мов стиглі вишні. Пахло від нього хересом і флердоранжем". "Тонкий щойно вийшов з вагона і був нав'ючений чемоданами, клунками та коробками. Пахло від нього шинкою й кофейною гущею".Цілком зрозуміло, що друзі стоять на різних сходинках суспільства. Товстий — значно вище. І, здавалося б, він повинен би поводитися зверхньо, нахабно. Але, навпаки, він поводить себе дружньо, щиро. Душа його добра й відкрита. Він розуміє, що для давніх друзів його високе суспільне становище тайного радника тут не має значення. Головне — дружба.Тонкий, дізнавшись про високий чин товариша шкільних років, відразу зіщулився замкнувся. Куди й подівалася його радість! У мові його з'являється принижений тон, усім своїм єством він починає показувати, що він ладен ледве не плазувати перед товаришем, який має вищий чин, ніж у нього. Це людина заздрісна, дріб'язкова. Ці його якості беруть початок ще з дитинства: в гімназії він був першим наклепником. І, ставши дорослою людиною, не зумів видавити з себе цю рабську психологію.
Чинопочитания, приниженість, підлабузництво стали основними рисами його характеру. З цього й сміється письменник у своєму оповіданні."Тоді людина стане кращою, коли ви покажете їй, яка вона є", — писав А. П. Чехов. На мій погляд, це йому чудово вдалося. Зустріч двох друзів закінчилася несподівано швидко: товстий зрозумів, що самоприниженість його колишнього друга не дасть їм можливості надалі підтримувати відносини. Підлабузництво тонкого викликає в нього огиду.Отже, цей твір висміює підлабузництво дрібних людей (маються на увазі люди з дрібними душевними якостями) перед іншими, які стоять вище. Це добровільно принижені раби, які співчуття викликати не можуть.


Д.з  Джек Лондон. «Жага до життя». Читати

______________





Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність








__________

23.10.21

Класна робота

«Вовк і Ягня». Яскравість алегоричних образів байки

1. Читання басні

2. В зошит

Людські вади

Людські   чесноти

жорстокість

доброта

лінь

працьовитість

агресивність

стриманість

 бездарність

талант

брехливість(нещирість )

щирість

жадібність

щедрість

тупість,невігластво

розум

грубість

вихованість

легковажність

зваженість, серйозність

підлабузництво

 

 деспотизм, вседозволеність

 

3.    Словникова робота

-        Які слова вам незрозумілі й потребують пояснення?

Завсігди – завжди

Случилось – трапилось

Далебі – так і знай

Зволить – бажає, хоче

Сват – родич, батько дружини сина або чоловіка дочки

Розквитаюсь – розрахуюсь, помщуся

Гоноровисте – пихате, гордовите

Висновок. Алегоричний зміст байки та її мораль.

Існує думка, що в цій байці алегорично показано безправність простої людини перед тими, хто має владу та гроші. Стає зрозумілим, що завжди виграє той, хто сильніше (фізично або матеріально), а не той, на чийому боці справедливість. Вовк поводить себе грубо, усвідомлюючи свою повну безкарність. Адже часто тим, хто має більше влади та грошей, навіть не потрібно нічого пояснювати, виправдовуватися. І.А. Крилов розуміє, як складно зупинити тих «вовків» суспільства, на боці яких є вигідне положення. Така мораль байки. 

Д.з. Байка напам'ть

______

12.10.21

Олена Черненко приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom. Тема: Zoom meeting invitation - Zoom Meeting Олена Черненко 6-Г Время: 12 окт. 2021 10:00 Киев Подключиться к конференции Zoom https://us04web.zoom.us/j/72192767216?pwd=aDRpa2cyQTdiMnJLWGUxUzlUMHYyQT09 Идентификатор конференции: 721 9276 7216 Код доступа: D9VYzW

Олена Черненко приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom. Тема: Zoom meeting invitation - Zoom Meeting Олена Черненко 6-Б заруб. Время: 12 окт. 2021 11:00 Киев Подключиться к конференции Zoom https://us04web.zoom.us/j/75615749321?pwd=MXNFODh0eVErZkhaZnBwRlV6UFNmZz09 Идентификатор конференции: 756 1574 9321 Код доступа: mNuQC6

Олена Черненко приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom. Тема: Zoom meeting invitation - Zoom Meeting Олена Черненко 6-А Время: 12 окт. 2021 12:00 Киев Подключиться к конференции Zoom https://us04web.zoom.us/j/72377365889?pwd=R1huSUpQamtHangrUHdrMXpmN3haQT09 Идентификатор конференции: 723 7736 5889 Код доступа: wGy6LF

Класна робота

Іван Андрійович Крилов (1769-1844). «Квартет»,  «Бабка й Муравель». Моральні проблеми в байках  І. А. Крилова. Яскравість алегоричних образів

1.      Про автора. Робота з текстом байки

2.      Перегляд відео до уроку

 Крилов. «Бабка й Муравель»,   https://www.youtube.com/watch?v=ZURz00o1JT

 Езопа «Мурашки й Цикада»..   https://www.youtube.com/watch?v=gzgX1RdWRP0

3.      Складання порівняльної характеристики байок Езопа, І. А. Крилова. 

Стор. 54 (47) підручника. Конспект у зошиті

4.      Читання напам’ять 

Д/З.  Розвиток мовлення (усно). Складання порівняльної характеристики байок Езопа, І. А. Крилова. Напам'ть

Починаємо читати. Ж. Верн. «П’ятнадцятилітній капитан

_________________________________________

06.10.2021

Класна робота
Мудрість байки

Тема: Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст. Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», « «Мурашки й Цикада». Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Втілення людських якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. Мораль байок Езопа

1.Для перегляду: https://www.youtube.com/watch?v=9xaWcTIFs8E
2. Робота з підручником. Записати до зошиту визначення слова байка та ії характерні ознаки.
3. Слухаємо. Готуємо розповідь про Езопа. https://www.youtube.com/watch?v=NFvjd9j4lSA
4. Читаємо байки зазначені в теми урока.

Д.завдання. Визначити мораль кожної байки, підготувати переказ та розповідь про Езоп.
Вивчити басню "Вовк і ягня"  або  "Стрекоза и муравей"  І Крилова. Мову вивчення обираете сами.







 






















______
19.04.21

Класна робота

Джанні Родарі (192 — 1980). «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша. Листівки як символ широти світу і прагнення до його відкриття


1. Листівки – це своєрідний символ широти світу і прагнення до його відкриття. Переглядаючи листівки із зображеннями визначних місць, ми можемо уявою перенестись у найвіддаленіші місця, познайомитись з чудовими пам'ятками історії, архітектури та скульптури, побувати на лоні природи.

2.Прочитайте наступну інформацію. Сподіваюся, що вона вам допоможе глибше зрозуміти головну думку твору, яку хотів донести автор до читачів.

 Люди різного віку люблять подорожувати. Під час подорожі завжди дізнаєшся багато нового і цікавого про кра­їни світу та життя, традиції, звичаї їх жителів. І, звичайно, туристи купують лис­тівки з видами міст, щоб надовго зберегти у пам’яті враження про місця, де вони побували. На листівках зазвичай зображують красиві пейзажі, пам’ятники, собо­ри, вулиці міст і містечок.

Саме такі листівки купував кожен турист із вірша Дж. Родарі «Листівки з ви­дами міст». Італійські міста на цих листівках змальовано надзвичайно красивими. Але чи відповідає зображене дійсності? Не завжди. Світ, виявляється, не такий уже й безжурний. Є люди, які йдуть на роботу не поснідавши, інші — лягають спати не повечерявши, спати іноді доводиться на голому камені, бо іншого місця немає. Такий він, світ «без глянцю». Реальність нагадує про себе нерозв’язаними проблемами, і ліричному героєві стає сумно і боляче через те, що у світі існує горе. І він починає розуміти, що  життя набагато суворіше, ніж здається на пер­ший погляд. А за зовнішньою красою дуже часто криється людське горе.

Контрасти життя може побачити лише допитливий і спостережливий герой, який прагне пізнати навколишній світ. А листівка у поезії італійського письмен­ника і є символом широти світу, який слід відкривати для себе.

Для творчості Дж. Родарі характерною є увага до життя простих людей. Саме про них поет говорить дуже тепло, з любов’ю. Письменник намагається привер­нути увагу читачів до життя звичайних трударів, змальовуючи соціальні контрасти цього життя. Головне, щоб люди, долаючи усілякі негаразди, не розгубили най­цінніші скарби — добро, милосердя, співчуття, взаємодопомогу, — які й допомо­жуть подолати усі труднощі.

______



14.04.21
Класна робота


Д.з.Джанні Родарі. «Листівки з видами міст». Прочитати
____________

Олена Черненко приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom. Тема: Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові. (6-А) Время: 12 апр. 2021 10:00 Киев Подключиться к конференции Zoom https://us04web.zoom.us/j/71243438375?pwd=QmxpMnJIZDZUV3NOOXhkcm9CamdZdz09

 Идентификатор конференции: 712 4343 8375 Код доступа: tp4R4Z

Д.з Позакласне читання О. Генрі «Вождь червоношкірих» https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=498

______

07.04.21
1. Р.Бернс. Напам'ять
2. Робота за темою


Д.з Позакласне читання О. Генрі «Вождь червоношкірих»

_____________

05.04.21
Класна робота
1. Перевірка власних хайку
2.Робота за новою темою
Дз. Вірш напам'ять, стор. 178


________
31.03.21
Класна робота

_____________

29.04.21
Класна робота


________________

03.02.21.
Класна робота
Описи природи та їхня роль у тексті

Жага — гаряче бажання (Словник Б. Грінченка).Саме це слово найкраще передає головну мету героя — у нього було гаряче бажання вижити, яке й допомогло йому побороти голод, холод, хворобу, навіть смерть. Любов до життя — дорожча за гроші, сильніша за хворобу, самотність і страх.

Герой і Природа

  • Яка роль пейзажу в оповіданні? Пейзаж підкреслює настрій головного героя, допомагає краще зрозуміти внутрішній стан,почуття героя.
  • Який емоційний стан героя? Біль, відчай, страх, розгубленість, муки голоду, напівсвідоме існування
  • Які символічні образи допомагають нам зрозуміти підтекст оповідання? Пустеля — символ непорозуміння, самотності.
  • Знайдіть і зачитайте уривки з тексту про природу Півночі.«Він перевів погляд на південь — десь там, за оцими похмурими горбами, простяглося Велике Ведмеже озеро». «Він знову по глянув на те коло світу, в якому залишився. Невесела картина. З усіх боків, аж до обрію, одноманітна пустеля, пагорби всі пологі й низькі. Ані деревця, ані кущика, ні травинки — ні чого, крім безкрайньої, страшної пустелі, і в його очах нараз проблиснув страх».
  • Які кольори переважають в описі природи? Сірий: «сіре морена моху», «сірі скелі», «на небі ні сонця, і навіть проблиску сонця». Сірий колір найбільше відповідає настрою героя.
Д.з. Знання тексту
______________

01.02.21
Класна робота
Характеристика героїв оповідання Джека Лондона «Жага до життя»

3. Робота за темою. Коротко до зошиту
Героями твору американського письменника початку 20-го століття Джека Лондона «Жага до життя» є два старателі, тобто золотошукачі. Це головний герой, імені якого ми так і не дізнаємося, тому що письменник називає героя просто «Він». Ми, читачі, мало дізнаємося про те, якими є його біографія, зовнішність. Знаємо лише, що у нього жорсткі руді вуса. Дія оповідання відбувається на далекій американській півночі, серед дикої природи. Там немає людей, швидше за все, це на Алясці. Тут за часів Джека Лондона активно добували золото, добувають і зараз.

      Обидва герої оповідання — знесилені від голоду і поневірянь, втомлені люди, які разом бредуть до моря, сподіваючись, що їх підбере корабель. Між вчорашніми товаришами, що разом добували золото та йдуть «в одній зв’яз-ці» відбувається трагедія і зрада. Другий персонаж — Білл — кидає свого то-вариша в біді та йде геть, коли людина з рудими вусами отримує травму, пе-реходячи річку. Йому не потрібен тягар… Але хто знає, можливо, товариш незабаром міг би стати йому підтримкою?

 Характеристика Білла

      Білл є другорядним героєм твору. Він з’являється в оповіданні лише двічі: на початку розповіді та пізніше, але лише побічно. Головний герой натикається на обгризені звірами кістки Білла та згадує товариша.

      Таким чином, Білл постає перед читачем кла-сичним зрадником. Він не здатний бути справжнім другом, адже кинув пораненого товариша в біді. Моральний рівень цієї людини гранично низький, він байдужий до чужого горя, не здатний до спів-чуття і співпереживання. Він покинув товариша, навіть не озирнувшись, без найменших докорів сумління. Єдине, що має для Білла сенс — це золото. Всі його дії та вчинки підпорядковані одному — жадобі наживи.

Характеристика головного героя — Людини

      Перший старатель, кульгавий і хворий, шкандибає і повзе до моря, борю-чись за життя, поїдаючи сиру рибу та птахів. Він рикає на диких звірів, нама-
гаючись їх відлякати. Людина ця зовні вже не схожа на людину, але в душі продовжує нею залишатися. Жага до життя, тяга до неї не дають йому померти. Незабаром старатель знаходить людські кістки — це все, що залишилося від Білла, на якого напали вовки.    

       Спочатку змученому герою хочеться зловтішно сміятися. Але в ньому прокидається почуття жалю. Він розмірковує, що Білл, здатний кинути його в біді, обгриз би і його кістки. Але сам він вирішує не чинити так. Золото Білла, що розсипали по землі вовки, він теж не бере з собою.

Таким чином, чоловік з жорсткими рудими вусами є протилежністю пер-

шого старателя, Білла. На його долю випало багато як фізичних, так і мораль-них випробувань. Він пережив страшенні муки голоду, страждання від кри-

жаного холоду Аляски, зіткнувся зі зрадою товариша… Але попри все це за-лишився Людиною та в битві з суворою долею вийшов переможцем.

     Отже, ми можемо зробити висновок, що головному герою притаманні такі риси характеру, як хоробрість, терпіння, упертість, а головне — життєлюб-ність.

Д.З. до зошиту


_________________

27.01.21
Класна робота

Джек Лондон (1876 — 1916). «Жага до життя». Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі
1. Про автора (коротко до зошиту), стор.116-117
2. Історія створення оповідання.Коментарі
3. Робота з текстом

Д.з. Характеристика героїв твору (письмово)
Для перегляду:  https://www.youtube.com/watch?v=j6rSFaFRZcs

____________________

25.01.21
Класна робота
Зіставлення літературних творів з екранізаціями, ілюстраціями до них
1. Доповіді учнів

Д.з. Джек Лондон (1876 — 1916). «Жага до життя».Читати:  https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=493
Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі.
_________________

20.01.21
Класна робота
А. П. Чехов і Україна. Літературний музей Чехова в Ялті.
Гумор, іронія, художня деталь, підтекст.

3. Коротко зробити запписи до зошиту за темою.
Д.з. Зіставлення літературних творів з екранізаціями, ілюстраціями до них.(Переглянути фільм, мультфільм, спектакль за творами Чехова)
______________________

18.01.21
Класна робота

Код доступу 6951928
Попросіть учнів посилання join.naurok.ua

Розпочати тест

Майстерність письменника у змалюванні персонажів. Роль художньої деталі. Підтекст. Символічність назви (підготувати відповіді, усно)

Олена Черненко приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.

Тема: Зарубіжна література 6-А клас
Время: 18 янв. 2021 10:00 Киев

Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/75451280967?pwd=enNjblRGcUphT0MxbUs1dVUxNEY2Zz09

Идентификатор конференции: 754 5128 0967
Код доступа: 0Nrdkk

   Увага! 18.01.21, згідно з розкладом уроків, пройде онлайн тестування за темою А. Чехов. Життя та твори «Хамелеон», «Товстий і тонкий».  Код доступу буде надано у рамках уроку. Час виконання - 15 хвилин. Приймається тільки одна спроба.  Читаємо уважно!!!

 Заходимо. Нажимаємо розпочати тест!

_____________

16.01.21 (отработка)
Класна робота
Викриття пристосуванства, підлабузництва в оповіданнях А. П. Чехова. Діалог як основна форма розкриття сюжету.    

                      1. Бесіда за запитаннями: 
– Що таке антитеза?
– Який жанр літератури ми називаємо оповіданням?
– Дайте визначення літературознавчому поняттю художня деталь.

– Які негативні явища висміює А. П. Чехов в оповіданні «Тонкий і товстий», "Хамелеон"? (до зошиту)

 2. Словникова робота. Поясніть лексичне значення слів: Конфіскований, городовик, хорт, поліцейський, мировий, шельма, стерво, хамелеон.

3.(Повідомлення учнів про хамелеона).

4.. Робота з текстом.

– Які епізоди вам найбільше сподобалися?
– Чи було щось незрозуміле, коли читали твір?
¨ Словесне малювання: «Що я побачив на базарній площі?»
5. Викриття пристосуванства, підлабузництва в оповіданнях, як?, хто?. Робота з текстом.

Д.з. Майстерність письменника у змалюванні персонажів. Роль художньої деталі. Підтекст. Символічність назви. (оберіть одну з тем, підготуйте доповідь)
_________________


13.01.21
Класна робота
«Хамелеон», «Товстий і тонкий». Робота з текстом
1.Вивчення літературознавчих термінів (до зошиту)

n  Оповідання  - невеликий прозовий твір, сюжет якого заснований на певному (рідко кількох) епізоді з життя одного (іноді кількох) персонажа.

n  Гумор – сміх  добрий, веселий.

n  Сатира – сміх злий, гнівний, що закликає до протесту.

n  Гротеск – фантастичне перебільшення.

n  Гіпербола – надмірне перебільшення якостей героя чи предмета.

n  Ремарка – пояснення автора до  тексту 

2. Оповідання «Товстий і тонкий». Бесіда

·        Як звати героїв оповідання?

·        Ким вони є один для одного?

·        Доведіть, що радість героїв була щирою.

·        Що стало причиною зміни настрою тонкого?

·        Як ви вважаєте, чому змінилася поведінка тонкого?

·        На які частини можна поділити оповідання?

·        Як ці частини можна назвати? ( 1 частина – «Зустріч двох друзів», 2 частина – «Зустріч двох чинів»)

·        Як ви вважаєте, чи залишаться товстий і тонкий друзями?

·        Хто з героїв вам більше сподобався? Чому?

·        Чи  такими ви уявляли героїв оповідання, як їх зобразив художник?

·        Що таке чиношанування? (Чиношанування – шанування старших молодшими по службі)

Висновки(до зошиту)

Тема оповідання – зустріч двох друзів.

Ідея оповідання – висміювання чиношанування, підлабузництва.

Бесіда (відповіді до зошиту)

·        Де відбувається дія оповідання?

·        В чому суть конфлікту, покладеного в основу оповідання?

·        Знайдіть у тексті опис собачки.

·        Яке враження справляє на читача цей опис? Які почуття викликає?

·        Чому Хрюкін вимагає компенсації за завдану йому травму?

·        Кого вам шкода: Хрюкіна чи собачку? Чому?

Д.з. Вивчити значення  термінів “оповідання”, “гумор”, “ сатира”, “гротеск”, “гіпербола”, “ремарка”. Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення про хамелеона.

____________________________________________


11.01.21
Класна робота
Антон Павлович Чехов (1860 — 1904). «Хамелеон», «Товстий і тонкий»

1. Антон Чехов. стор.106-107 читаємо

2. А.П. Чехов. О писателе. Відеоурок 

3. Для обговорення. стор.108 (2 питання, усно)

4. Цікаво знати, стор.108 записати до зошиту

Д.з. «Хамелеон», читати. Коментарі, стор. 108 записати до зошиту

Для голосування за шкільну конкурсну роботу. Дякую!
____














28.12.20
Класна робота
Повторення

Д.з. Антон Павлович Чехов.  «Хамелеон», «Товстий і тонкий». Читати
______________

23.12.20
Класна робота

Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за семестр
Повторення за розділом «Пригоди і фантастика». Усний твір

________________

21.12.20
Класна робота
Повторення за розділом «Пригоди і фантастика». Усний твір

Робота за темою
_________________

16.12.20
Класна робота
Висловлювання українських митців про творчість Ж. Верна, Ч. Діккенса, М. В. Гоголя.
1. Робота за темою.

Д.з. Повторення за розділом «Пригоди і фантастика». 
____________________

14.12.20
Класна робота
М. В. Гоголь і Україна, музеї М. В. Гоголя в Україні (Полтавщина). Музей Ч. Діккенса у Великобританії (Лондон).
1. Доповіді 

Д.з Висловлювання українських митців про творчість Ж. Верна, Ч. Діккенса, М. В. Гоголя.(по одному про кожного), записуємо до зошиту

________________

09.12.20
Класна робота

Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки).  М.В. Гоголь і Україна, музеї М.В. Гоголя в Україні  (Полтавщина). Висловлювання українських митців про творчість   М. В. Гоголя.

1. Перегляньте презентацію за темою:
2. Зробить тематичні записи (коротко)

Д. з.М. В. Гоголь і Україна, музеї М. В. Гоголя в Україні (Полтавщина). Музей Ч. Діккенса у Великобританії (Лондон). Доповідь (обираємо за бажанням з 2 тем)
____________________________ 

07.12.20
Класна робота
Микола Васильович Гоголь (1809-1852). «Ніч перед Різдвом». Народні традиції і звичаї у творі. Тема кохання. Образи Оксани і Вакули.  Роль фантастики в повісті.
1. Конспект. Гоголь.
2.Історія створення
3. Коментарі
4.Вакула був молодий коваль, головний герой повісті "Ніч перед Різдвом". Він був веселим, відповідальним, розумним, добрим, сильним, впевненим у своїх силах. С самого дитинства він допомагав своїй матері у господарстві, його всі в селі поважають та люблять. Він любить Оксану.

Оксана- гарна українська дівчина в селі Диканька, вона дочка козака Чуба. Вона любить милуватися над собою в дзеркалі. Її любили сільські хлопці. Вона відкидала і висміювала любовні признання від Вакули.
  • Однією із сюжетних ліній повісті є кохання Оксани і коваля Вакули. Безнадійне, невзаємне почуття коваля знайшло все ж таки відгук у серці гордовитої красуні. Багато подій сталося перед цим усього за одну ніч. Але не забуваймо. Що ця ніч була Різдвяна.

Д.з. Знайти та записати (різдвяні символи; елементи казки). 
____________________________ 


02.12.20
Контрольний твір.  «Що в житті людини найцінніше?» (за повістю Чарльза Діккенса «Різдвяна пісня у прозі»)
1. Готуємося. Роботу будємо виконувати у класі.

2. Микола Васильович Гоголь (1809-1852). «Ніч перед Різдвом». Народні традиції і звичаї у творі. Тема кохання. Образи Оксани і Вакули.  Роль фантастики в повісті.
Читаємо.
______________________________

25.11.20.
Класна робота
  Сюжет і композиція повісті.Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження. Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки, пісні).      

1. ( відповіді на питання записати).  З’‎ясування первинного рівня розуміння авторського задуму

— Ви вже самостійно прочитали повість Чарльза Діккенса «Різдвяна пісня в прозі». Можливо, хтось із вас хотів би висловити свої думки стосовно того, в чому полягав сенс написання повісті та сили її впливу на читача.

З’‎ясування особливостей композиції та розуміння назви твору

— Поміркуємо, чому автор назвав свою повість (середній за обсягом прозовий твір про важливий період з життя героя) «Різдвяною піснею в прозі». (Можливо, тому, що якась важлива подія сталася з героєм саме на Різдво (він змінився.))

— Чому «пісня в прозі»? (Різдво це день народження Боголюдини. Різдво — це свято, гідне оспівування, тому що воно пов'язане з добром, милосердям, це родинне свято, що об'єднує людей. А про такі речі краще співати, ніж говорити просто. Але в житті Скруджа немає ніякої мрії, нічого доброго — лише сіра буденна проза. Тож, можливо, твір називається так тому, що розповідає про перетворення життя героя з прози на пісню завдяки Різдву?)

— Як побудований твір? (Він складається з п'яти частин, розділів, які автор називає строфами, як і належить жанру пісні.)

— Як ви вважаєте, чому розділи автор називає строфами, чи пов'язано це якимось чином із назвою твору? (Так, те, що розділи названі строфами, пов'язано з назвою твору. Пісня - це віршований ліричний твір, що складається зі строф (ритмічно завершених частин твору.)

— У який послідовності автор розташовує строфи свого твору? Чи помітили ви якусь особливість у їх розміщенні? Про що йдеться в кожній строфі?

Композиція повісті Чарльза Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»

І строфа «Марлеєва тінь»

Розповідь про реальне життя досить старого Скруджа та відвідини його привидом померлого компаньйона.

II строфа «Перший з трьох духів»

Мандрівка Скруджа в просторі й часі з Духом Минулого Різдва.

III строфа «Другий з трьох духів»

Мандрівка Скруджа в просторі й часі з Духом Теперішнього Різдва.

IV строфа «Останній дух»

Мандрівка Скруджа в просторі й часі з Духом Майбутнього Різдва.

V строфа «Закінчення»

Розповідь про реальне життя Скруджа після його мандрівок.

2. Коментарі (стор.87, 88,89) читаємо, обговорюємо.
3. Краса слова. Стор.91. Прочитати, записати.

Д.з. Підготовка до к.р.   (Контрольний твір.  «Що в житті людини найцінніше?» (за повістю Чарльза Діккенса «Різдвяна пісня у прозі»)).

___________________________________


25.11.20.
Класна робота
Чарльз Діккенс (1812-1870). «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа.

1. Знайомимося - Чарлз диккенс. Читаємо стор.82-83. Коротко робимо тематичні записи за темою.
2. Робота з текстом куплету першого, стор. 86 (5 питань). 
Записати у зошит:

“Різдвяна пісня в прозі,” аналіз

Тема – зображення моральної руйнації людини, яка нестримно прагнула збагачення, здатність людини на духовне переродження.

 Ідея – згубний вплив на людину бажання розбагатіти, уславлення щирих, милосердних, здатних на співчуття людей.

Композиція І строфа – зображення реального життя Скруджа ІІ –ІІІ-ІV строфи – фантастична подорож Скруджа у Часі і Просторі V строфа – відродження Скруджа, зміни в його житті

Експозиція – розповідь про Скруджа та його контору Зав`язка – поява душі Марлі, яка хоче врятувати героя Розвиток дій – подорож Скруджа різдвяної ночі з Духами Минулого, Теперішнього та Майбутнього Кульмінація – Скрудж, сповнений відчаю, біля власної могили...

3. Для гарного настрою та переглядe^  https://www.youtube.com/watch?v=EMfyg9QhP1Q 
Д.з Питання №3 письмово (коротко)
__________________________________________________________

23.11.20.
Класна робота
Позакласне читання Даніель Дефо. «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо». Життя людини у гармонії з природою. Робінзон Крузо як втілення відваги, розуму і працьовитості

1.Даніель Дефо «Життя, незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо» (буктрейлер)


2. до зошиту
 Роман (фр.roman - романський) - складний за будовою прозовий ( рідше віршований) епічний твір, у якому широко охоплені життєві події, глибоко розкривається історія формування багатьох персонажів. Роман може бути історичним, психологічним, пригодницьким.
Робінзонада -  різновид пригодницької літератури, у якому зображено життя та діяльність героїв, що з певних причин опинилися поза цивілізацією .
Пригодницька література - твори із захоплюючим сюжетом про складні випробування, через які проходять герої. В основі цих творів - напружені конфлікти особистого чи громадського життя, у якому персонажі найбільш повно виявляють риси свого характеру

Д.з. Чарльз Діккенс (1812-1870). «Різдвяна пісня в прозі». Читати 
________________________________________________________________________________

18.11.20.
Класна робота
Дік Сенд і його друзі. Проблема рабства в романі

Работоргівля – це слово,

якому не  повинно бути місця в

людський мові...”

Ж.Верн 

1.  Рабство— це насильницьке підпорядкування однієї людини іншою або однієї групи людей іншою групою людей. У раба не має особистих прав власності, його можна продати, убити.

 Рабство відоме з доісторичних часів, але набуло роз­квіту після падіння Римської імперії. У XVI — XVIII ст. в Іспанії, Порту­галії й Великобританії, а в Америці в XVII — XIX ст. рабська праця стала основою економіки. Мільйони африканців вивозилися з континенту до інших країн і використовувалися як безкоштовні знаряддя праці, працюючи на плантаціях, а пізніше — на мануфактурах.

Велика їх кіль­кість помирала, але все одно вигода від подібної експлуатації була ве­личезною.

 Рабство в Британській імперії було заборонене в 1833 р., у США наприкінці Громадянської війни 1861—1865 рр., але не­легально продовжує існувати в деяких країнах.

2.  Прийом  «Мікрофон»

1.  Я  знаю,  що  рабство – це…

2.Я  вважаю,  що рабство…

3. Я  співчуваю...

3. Асоціації на обєкти  Малюємо.

 

Геркулес

(рука допомоги)

 

Дік Сенд

(«капітан на морі і на суші»)

 

 

 

Бенедікт

(ентомолог)

 

 

Негоро

(злочинець, втік із вязниці)

 

 

Дінго

(розумний собака впізнав букви  «С», «В»)

 

Капітан Халл

(загинув під хвостом китихи)

 

Гарріс

(небезпечний работорговець, вбитий ножем)

Кого із названих героїв можна вважати  друзями Діка Сенда?

 Опорна схема «Друзі Діка Сенда» (місіс Уелдон, містер Уелдон, Джек, Бенедікт, негри, капітан Халл, моряки) 


Домашнє завдання:

Виписати 3-5 прислівїв про дружбу та друзів. Написати  висловлювання «Людина сильна друзями» 

_________________________________________________________________________________

16.11.20
Класна робота
Ж. Верн. Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність
_________________________________________________________________________________
11.11.20
Класна робота
Ж. Верн. «П’ятнадцятилітній капітан». Тема духовного випробування людини в романі Ж. Верна.

1. Історія створення роману (читаємо стор. 60-61)
2. обговорення 1 частини.
3.Перегляд презентації, обговорення https://www.slideshare.net/nelysha/ss-32700857
Д/З. Робота зтекстом розділу 3 (4 питання) стор.69. письмово(коротко)
___________________________________________________


09.11.2020
Контрольна робота за розділом  «Мудрість байки». 
Твір
Обираємо тему, пишемо твір на подвійному аркуші, приносимо до школи у свою неділю навчання (вкладемо у контрольний зошит)

Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і лисиця», «Мурашки й Цикада». Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Втілення людських якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. Мораль байок Езопа.
Іван Андрійович Крилов. «Квартет»,  «Бабка й Муравель», «Вовк і Ягня». Моральні проблеми в байках.  І. А. Крилова. Яскравість алегоричних образів.   

1.Читати. Ж. Верн. «П’ятнадцятилітній капитан
2. Для перегляду: https://www.youtube.com/watch?v=yXLUAMd-7eU
3. Творче завдання. Створити буктрейлер за темою Ж. Верн. «П’ятнадцятилітній капитан.  Приклад:    https://www.youtube.com/watch?v=jGUcSnWoT1w
_______________________________________________________________________________-


___________________________________________________________________________________